x تبلیغات
shahrmaftool

کاربرد یونولیت سقفی چیست ؟

یونولیت سقفی، از جمله مصالح ساختمانی پرکاربرد در ساخت‌و‌ساز است. ساختار این یونولیت از بلورهای ریز است. این بلورهای ریز با استفاده از ترکیبات شیمیایی پلی استایرن، به شکل فوم سقفی یا دیواری در می‌آید. استفاده از یونولیت سقفی در ساخت‌‎وساز امروزی، جایگزین مناسبی برای سفال سقف است.

مزایای یونولیت سقفی

یونولیت سقفی نسبت به مصالح قدیمی‌تر دارای مزایای زیادی است. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای آن را بیان کردیم:

· عایق مناسب سرما، گرما و صدا

· سبک‌سازی ساختمان و سازه

· تشکیل شده از مواد ضد آب و چسبندگی سریع

· تعبیه شیارهای معکوس در بخش تحتانی یونولیت و در نتیجه امکان گچ‌کاری بدون استفاده از رابیتس

به طور کلی اصلی‌ترین مزیت استفاده از یونولیت، عایق بودن آن و کمک به سبک کردن سازه است. البته به منظور عایق‌کاری بیشتر در ساختمان از پشم شیشه نیز استفاده می شود. معمولا این یونولیت در ابعاد مختلف ساخته می‌شود. این یونولیت ها با ابعاد 200*25*20 برای سقف‌هایی با تیرچه کرومیت و با ابعاد 100*25*66 برای سقف‌های تیرچه بتنی استفاده می‌شود.

کاربرد توری حصاری

توری حصاری یا فنس از پر‌کاربرد‌ترین محصولات مفتولی و فلزی است که بیشترین کاربرد آن در صنایع گوناگون شامل موارد زیر می باشد :

· صنعت کشاورزی به منظور حصار کشی مزارع و باغات

· مراکز عمومی مانند ترمینال فرودگاه، خطوط راه آهن

· ساخت قفس حیوانات

· مراکز صنعتی و نظامی

· زمین های ورزشی و کارگاه های ساختمانی

از دلایل اصلی کاربرد فراوان این محصول جهت حصارکشی، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به دیوارکشی است. اگر چه فنس کشی بر خلاف دیوار کشی، امکان دید برای افراد بیرون زمین را هم فراهم می‌کند.

سقف تیرچه بلوک چیست ؟

سقف تیرچه بلوک همان‌طور که از نام آن پیداست، از تیرچه و بلوک سیمانی یا بلوک سفالی تشکیل شده است که به سقف تیرچه دال نیز معروف است.

سقف تیرچه بلوک جز دال‌های یک‌طرفه محسوب می‌شود. در این سقف، تیرچه‌ها به عنوان تیر فرعی و بلوک عامل پرکننده بین تیرچه‌ها است. بلوک‌هایی که در این نوع سقف استفاده می‌شوند، بلوک‌هایی توخالی سبک بتنی، سفالی و یا یونولیت است.

سقف تیرچه بلوک در ساخت سازه‌هایی اعم از ساختمان‌های فلزی و بتنی مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت کاهش بار مرده بر ساختمان از بلوک‌های توخالی در ساخت سقف تیرچه بلوک استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت در اجرای سقف تیرچه بلوک، رعایت فاصله اصولی بین تیرچه‌ها و اتصال صحیح آن‌هاست تا در اثر فشارهای وارده، سازه سقف دچار شکستگی یا ریزش نشود.

در گذشته برای ساختمان‌سازی از سقف طاق ضربی استفاده می‌شد و بسیار رایج بوده و بیش‌تر ساختمان‌های قدیمی با این نوع سقف‌های طاق ضربی ساخته می‌شده‌اند. اما پس از بررسی‌های لازم مهندسان از زلزله‌های مخرب به این نتیجه رسید‌ه‌اند که سقف طاق ضربی در هنگام زلزله فاقد عملکرد و ایمنی مناسب می‌باشد.

میلگرد حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

 در اجرای سقف تیرچه بلوک همواره یکی از مشکلات مهندسان سازه، جلوگیری از ترک خوردگی است. از این‌رو برای جلوگیری از ترک خوردن بتن، بعد از بتن‌ریزی سقف، از میلگردهای افت و حرارت استفاده می‌کنند. میلگرد حرارتی، صرفا به دلیل شرایط استفاده و کاربرد ویژه‌ی آن، این نام بر روی آن گذاشته شده است. در حقیقت، وظیفه عمده این میلگرد جلوگیری از تنش‌های ناشی از جمع‌ شدگی و حرارت بتن است. به همین دلیل به آن‌ها میلگرد یا آرماتور حرارتی گفته می‌شود

میلگردهای حرارتی به صورت کلاف تولید و به بازار عرضه می‌شود. بنابراین، طبق نیاز مشتری، با هر طولی قابل عرضه خواهد بود. اما به صورت کلی این میلگردها در سایزهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد، نوع، فرآیند تولید، نحوه کاربری و اندازه قطر، در تعیین قیمت میلگردهای حرارتی به‌صورت مستقیم نقش دارند. ناگفته نماند که کارخانه تولیدکننده، از دیگر موارد حائز اهمیت و تعیین‌کننده در بازه تعیین قیمت میلگردهای حرارتی به‌شمار می‌رود.

لازم به‌ذکر است عموما به خاطر کاهش هزینه‌ها و نبودن التزام به استفاده از میلگردهای آجدار، از میلگرد ساده به‌عنوان میلگرد حرارتی استفاده می‌گردد. میلگرد ساده که به آن میلگرد A1 نیز می‌گویند، با توجه به ترکیب شیمیایی و کارخانه‌ی تولید‌کننده، قیمت متفاوتی دارد.

چند نکته برای خرید فنس

 

  1. جنس مفتول

جنس مفتولی که شما انتخاب می‌کنید دوام و مقاومت فنس را مشخص خواهد کرد. اگر شما توری با دوامی می‌خواهید باید آب‌وهوای منطقه خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن برای خرید توری فنس باغی اقدام کنید. برای آب‌و‌هوایی مانند مناطق شمالی یا جنوبی کشور که آب‌وهوای مرطوب و شرجی دارند، نوع گالوانیزه شده باید به کار رود.

  1. ضخامت مفتول

 از دیگر فاکتورهای مهمی که باید برای خرید فنس حصاری به آن توجه کرد، ضخامت مفتول است. بدیهی است که هر چه ضخامت مفتول گالوانیزه یا سیاه بیش‌تر باشد دوام و مقاومت آن نیز بیش‌تر خواهد بود. در نتیجه قیمت فنس نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین در تعیین ضخامت مفتول فنس باید هدف و انگیزه خود را در نظر بگیرید.

  1. اندازه چشمه ها

حالا که شما جنس فنس و بعد از آن ضخامت مفتول را متناسب با نیازتان انتخاب کردید، وقت آن است که در مورد اندازه و سایز چشمه‌ها فکر کنید. اینکه چقدر چشمه‌های فنس بزرگ باشد نیز به انگیزه شما برای فنس کشی بستگی دارد.

  1. ارتفاع فنس

در نهایت ارتفاع حصار شما نیز در قیمت و خرید فنس نقش بسزایی دارد. زیرا رول‌های فنس در ارتفاع‌های 1 تا 3 متر تولید می‌شوند. در نهایت شما باید انتخاب کنید که چه ارتفاعی از آن پاسخ‌گوی نیاز شما خواهد بود تا بر اساس آن پایه فنس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد